Vasárnap ért véget a Bamako-rali, melyet idén az eddigi megmérettetéseket figyelembe véve a legtöbben kényszerültek feladni. Az összesen 150 indulóból csupán 95 jármű teljesítette a Budapesttől Bissau-Guineáig tartó embert és technikát próbáló, több mint 8000 kilométeres küzdelmet. A nehézségek ellenére a célba érők között akadtak Ladák, Daciák, sőt még kis Polski is és persze jó néhány terepjáró. Szabó Gál András főszervező szerint idén jóval hosszabb és több fárasztó földutas szakasz tarkította a megmérettetést, amit egyébként egy negyvenéves Peugeot 504-essel teljesített. A Bamako, Villám Gézaként ismert, kitalálója hozzátette, hogy éppen ezért volt idén ekkora azoknak az aránya, akik kénytelenek voltak feladni a viadalt. A versenyzés mellett a jótékonyság jegyében idén is számtalan adományt vittek Afrikába a résztvevő csapatok.
A 2012-es Bamako-ralit végül idén ismét magyar csapat nyerte meg, a Turjányi János, Nagy Miklós és Novák Tamás alkotta egység vehette át ugyanis az elsőnek járó trófeát. A hármas mögött szintén magyar alakulat, pontosabban házaspár, Csányi Zoltán és felesége Márta végzett, a harmadik helyen pedig egy német-holland kettős, Christopher Bangert és Mathij Slee zárt. Az autósok mellett a quadosoknál Szépvölgyi Ádám győzött, aki a „Nem Adom Fel Míg Egy Darabban Látsz” külön díjat is kiérdemelte magának.
A célban a Bamako történetének eddigi legnagyobb ceremóniája zajlott le, mely során a beérkezőket Bissau-Guinea kormányának több magas rangú tagja is fogadta, sőt az állami televízió élőben adta a befutót. Mindezt követően pedig Bissau-Guinea vezetői vendégül látták az összes bamakost egy vacsorán, melyen megköszönték az országukba vitt adományokat, majd bejelentették, hogy a résztvevők járművei közül hétfőn megvásárolnak harmincat, amit a politikusok ki is választottak. A többiek pedig a Bamako szokásaihoz híven helyieknek árultak és adták el autóikat, motorjaikat.
Hétfőn viszont Bissau-Guinea kormánya megváltoztatta álláspontját és lemondott a vásárlásról, amit a kiválasztott harminc jármű tulajdonosa nem vett éppenséggel jó néven, különösen mivel autóikat nem árulhatták másnak a biztos állami vevő miatt. Az Index információi szerint vita, lincshangulat és lökdösődés alakult ki a helyi állami tisztségviselők és a versenyzők között. A hétfői balhé után azonban kedden némi kompromisszumos megoldásként tizenhét autót mégis megvásárolt Bissau-Guinea kormánya, ami az ígéret megszegést azzal indokolta, hogy elfogyott eurótartaléka.
Az érthető, hogy a korábbi hagyományok alapján a résztvevők Afrikában eladják autóikat, amivel némileg csökkenthetik a Bamakon való részvétel költségeit, az azonban némileg furcsának tűnik, hogyan fajulhat lincshangulatig egy adományokat vivő, jótékonysági esemény.